مدیر کل امور دانشآموختگان:
وظیفه اصلی حوزه های علمیه تربیت کنشگران فرهنگی در جامعه است

مدیرکل اداره امور دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران کشور بیان کرد: تربیت کنشگران فرهنگی، وظیفه اصلی حوزه های علمیه خواهران است.
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، آقای برگستان در نشست با مدیران، معاونان فرهنگی و دبیر دانش آموختگان مدارس علمیه استان هرمزگان، ضمن اشاره به فرآیند و برآیند آموزش به عنوان دو نوع فعالیت مجزا در حوزه های علمیه بیان کرد: فرآیند آموزش یعنی طلبه چند سال تحصیلی درس خوانده، آموزش دیده و کتاب های در گرفته شده را بگذراند و در این زمینه، وظیفه اصلی مدرسه این است که یک مجموعه برای تربیت و آموزش انسان هایی که دغدغه فرهنگی دارند ایجاد کرده، مبلغ و طبیب روحی و معنوی تربیت کند.
مدیرکل اداره امور دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران کشور در زمینه برآیند آموزش گفت: برآیند آموزش یعنی اینکه طلبه بعد از اتمام درس، عضوی از کانون دانش آموختگی مدرسه شده که در زمینه تبلیغ و ترویج علوم دینی در زمینه های مختلف به طور منسجم و هدف دار در جامعه فعالیت می کند.
آقای برگستان تصریح کرد: بومی گزینی همراه با ارائه خدمات مناسب به متقاضیان غیربومی، راه حل مناسب برای رفع آسیب کاهش تعداد دانش آموختگان به علت مهاجرت است.
وی ادامه داد: نکته قابل توجه دیگر دربارهی مبلغان دانش آموخته، نبودِ هویت بخشی حوزه های علمیه و برنامه های اجرایی منسجم در این زمینه است که ظلم بزرگی به خواهران است و تلاش می شود با برنامه ریزی، ساماندهی و ترسیم درست برای دانش آموختگان، نقاط ضعف را کاهش و از فرصت ها به نحو شایسته استفاده شود.
آقای برگستان افزود: مدل سازمان های مردم نهاد یکی از پیشنهادها برای راه اندازی کانون دانش آموختگان است که بنا بر دلایلی از جمله کمبود بودجه در حوزه های علمیه نمی توان سازمان جدیدی تحت عنوان دانش آموختگان در مرکز، استان و مدرسه راه اندازی شود.
کارشناس دینی گفت: وظیفه اصلی حوزه های علمیه، تربیت کنشگران فرهنگی و تبلیغی در جامعه است به این معنا که نیروی انسانی متعهد، متدین و فرهنگی تربیت و به جامعه تحویل بدهد.
وی یادآور شد: شناسایی، ساماندهی و شبکه سازی، دوم پشتیبانی، ظرفیت سنجی حتی ظرفیت سازی، سوم ارتقاء مهارتی و دانشی، سه اقدام مهم در کانون دانش آموختگان است که باید انجام شود که خروجی این سه گام هویت بخشی، سازماندهی و فعالیت هدفمند است.
مدیرکل اداره امور دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران کشور افزود: شناسایی دانش آموختگان از لحاظ مهارت، دانش، ظرفیت، استعداد، محل سکونت و همه چیزهایی که در رابطه با دانش آموخته باید دانست بسیار اهمیت دارد.
آقای برگستان در پایان بیان کرد: بهترین کار برای هویت بخشی و قوت به کارها این است که از تمام ظرفیت ها درست استفاده شده و از خواهران حمایت شود، هم حمایت و کمک در ارتقاء دادن و هم امور مادی و معنوی تا خواهران انگیزه و شوق کار کردن را داشته باشند.
قابل ذکر است جلسه اختصاصی با مدیر و معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان، نشست تخصصی با دبیران کانون دانش آموختگان مدارس، جلسه با آقای امیر تیموری مدیر کل امور سیاسی – اجتماعی استانداری هرمزگان نیز از دیگر برنامه های سفر یک روزه ایشان به دعوت معاون فرهنگی تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان بود.